قرآن کریم
ابراهیمیان، فرشید (1380). هنر و ماوراء. تهران: نمایش
احمدی، بابک (1387 ). ساختار و تأویل متن. چاپ چهارم، تهران: نشر مرکر
استم، رابرت (1383). مقدمهای بر نظریه فیلم. ترجمه گروه مترجمان به کوشش احسان نوروزی. تهران: سوره مهر
ایوتادیه، ژان (1378). نقد ادبی در سده بیستم. ترجمهی محمد رحیم احمدی. تهران: سوره
بازن، آندره (1386).سینما چیست. ترجمه محمد شهبا. تهران: هرمس
بهارلو، عباس (1382). صدچهره سینمای ایران. تهران: نشر قطره
پاکباز، رویین (1374). در جستجوی زبان نو. تهران: نشر نگاه
تودوروف، تزاتان (1385). نظریه ادبیات. ترجمه عاطفه طاهایی. تهران: نشر اختران
جانستن، رابرت کی (1383). معنویت در فیلم. ترجمه فتاح محمدی. تهران: بنیاد فارابی
سلدن، رامان (1387). راهنمای نظریهی ادبی معاصر. ترجمهی عباس مخبر. چاپ چهارم. تهران: طرح نو
سوسور و دیگران (1380). ساخت گرایی، پساساختگرایی و مطالعات ادبی. به کوشش فرزان سجودی. تهران: حوزه هنری دفتر تبلیغات اسلامی
شفیعیکدکنی، محمدرضا (1381). موسیقی شعر. چاپ سوم، تهران: آگاه
عراقی، فخرالدین ابرهیم (1384). لمعات. تصحیح محمد خواجوی. تهران: مولوی
فراستی، مسعود (1378). رنگخدا (فیلم نامه، گفتگو، نقد). تهران: فرهنگ کاوش
فیستر، مانفرد (1387). نظریه و تحلیل درام. ترجمه مهدی نصرالله زاده. تهران: مینوی خرد
کاستانیو، پل (1387). راهبردهای جدید نمایشنامه نویسی. ترجمه مهدی نصرالله زاده. تهران: سمت
لینت ولت، ژپ (1390). رساله ای در باب گونه شناسی روایت. ترجمه علی عباسی. تهران: علمی فرهنگی
ووگلر، کریستوفر (1387). سفر نویسنده. ترجمه محمد گذرآبادی. تهران: مینوی خرد
محمدی ری شهری، محمد (1362). میزان الحکمه، قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
میبدی، ابوالفضل رشیدالدین (1339). کشفالاسرار و عده الابرار. به اهتمام علی اصغر حکمت. تهران: دانشگاه تهران
Shklovsky, V. (1917). “Art as Technique” in Contemporary Literary Criticism; Literary and Cultural Studies. (ed.) Robert Con Davis, Ronald Schleifer, New York, London.
Genette, Gerard (1997). “Paratexts: Thresholds of interpretation” Translated by JANE E. LEWIN, Foreword by RICHARD MACKSEY, Cambridge University PRESS.