2
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، تهران، ایران
چکیده
چکیده هدف: هدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی مفهومی از مؤلفههای مؤثر بر بازنمایی شخصیت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در تولیدات رسانهای است. روش: روشی که این مقاله برای تبیین این مفهوم و ارائه الگو به کار گرفته است روش تحلیل مضمون است. یافتهها: پژوهش حاضر با بررسیهای بهعملآمده از گفتار اندیشمندان، بزرگان و دوستان شهید و همچنین بررسی کتب، مقالات، صفحات خبری و گفتوگوهای پیرامون شخصیت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به 170 مفهوم اولیه و بعد از بررسی و تجمیع به 124 مضمون اولیه و سپس به هفت مضمون پایه و درنهایت به یک مضمون محوری در این زمینه دست یافته است. نتیجهگیری: براساس مؤلفههای به دست آمده رسانههایی مانند رسانههای محیطی، چاپی، پخشی، تعاملی و پراکنده میتوانند در بازنمایی شخصیت و مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک اسطوره ملی در عرصههای داخلی و جهانی اثرات مثبتی را به طور واقعی در ذهن مخاطبان خود بگذارند.
کارگر, مصطفی, & کارگر, رضا. (1399). مؤلفههای مؤثر بر بازنمایی شخصیت و مکتب شهید قاسم سلیمانی در تولیدات رسانهای و ارائه الگوی مفهومی. مطالعات دینی رسانه, 2(5-6), 91-111.
MLA
مصطفی کارگر; رضا کارگر. "مؤلفههای مؤثر بر بازنمایی شخصیت و مکتب شهید قاسم سلیمانی در تولیدات رسانهای و ارائه الگوی مفهومی". مطالعات دینی رسانه, 2, 5-6, 1399, 91-111.
HARVARD
کارگر, مصطفی, کارگر, رضا. (1399). 'مؤلفههای مؤثر بر بازنمایی شخصیت و مکتب شهید قاسم سلیمانی در تولیدات رسانهای و ارائه الگوی مفهومی', مطالعات دینی رسانه, 2(5-6), pp. 91-111.
VANCOUVER
کارگر, مصطفی, کارگر, رضا. مؤلفههای مؤثر بر بازنمایی شخصیت و مکتب شهید قاسم سلیمانی در تولیدات رسانهای و ارائه الگوی مفهومی. مطالعات دینی رسانه, 1399; 2(5-6): 91-111.